tirsdag, december 11, 2007

Tak Helle,

Kære Helle Thorning-Schmidt
Jeg har sgu så travlt. Der er arbejde og webloggen, vennerne og familien. Jeg har knapt nok tid til at holde jul.
Så derfor er jeg så glad for at du og Socialdemokraterne har valgt "at man kun skal belemre vælgerne, hvis der afgives suverænitet, eller hvis der er væsentlige ændringer til det EU, vi kender nu."
Så skal jeg heldigvis ikke belemres med at endnu flere politikområder bliver bestemt af ikke-valgte bureaukrater i EU. Jeg skal heller ikke belemres med at diskutere de demokratiske problemer i EU og korruptionen. Jeg kan slappe af og fokusere på vigtigere ting end ledelsen af Danmark. Og jeg slipper for at skulle helt ned til stemmeboksen og finde den dersens blyant og sætte et kryds.

Puha. Tak Helle.
Og jeg syntes det er strengt at folk spørger om den manglende afstemning skyldes angsten for et nej. Som om det nogensinde har været noget politikerne i Danmark har lidt af. Vi ved jo godt at politikerne i tilfælde af et nej, blot ville lave en lettere modificeret traktat og så sætte den til afstemning. Og det er da ikke noget at være bange for, vel Helle.

link til mere tid til alt muligt andet end EU

Etiketter: , , ,