torsdag, december 28, 2006

Årets hits.

Ja også her på mavepusteren vil vi kåre vores favoritter. Hermed den fuldstændige subjektive vurdering af årets album, film og bog.

Årets album.

Her vinder Arctic Monkeys med deres helstøbte album "Whatever People Say I Am , Thats What I Am Not" i tæt opløb med The Raconteurs. Også selv om jeg gik glip af Arctic Monkeys (sikkert fede) koncert på Roskilde efter en særdeles heftig fejring af at kandidatgraden var i hus.
Et fedt album med numre som "When the sun goes down" og "Riot Van". Genialt.

Årets film.

Uh..den er svær. Den klart fedeste film jeg har set i år i biffen er "Sideways" men den er fra 2004, så det tæller vel ikke rigtigt. "Miami Vice" kom syret nok med i opløbet, da jeg er en sucker for Michael Manns actionfilm(Heat og Collateral), og filmen på mange måder er genial(lyden!). I øvrigt den eneste film jeg var inde og se alene i år, da det var umuligt at lokke folk med ind og se den.
"Walk the line"(faktisk fra 2005) var også en positiv overraskelse. "Oldboy" (fra 2003)var sjov, men så absolut ikke oppe på det niveau den var blæst op til.
Hmm..det er ikke nemt, jeg tror jeg vil kåre "Sideways" udelukkende fordi de andre ikke når den til sokkeholderne. Og Miami Vice hvis man insistere på 2006. Jeg har dog stadig et par dage til at se en hel genial film, og det kan jo være "The illusionist" eller "Deja Vu" overrasker!.


Årets bog.

Tror faktisk den bedste bog jeg har læst fra 2006 er "JPod" af Douglas Coupland. Selvom den kun er en svag efterfølger til Mikroslaver, så er det rigeligt til at stikke de andre kandidater med flere kilometer.

Hvad er jeres favoritter?