tirsdag, juni 06, 2006

En landsforræders bekendelser...

Ja man skal kaldes meget før ørerne falder af. Nu er jeg også blevet kaldt landsforræder på en af disse hyggelige blogs man kan finde her på internettet. Det syntes jeg er meget interessant, da det viser en del om nogle folks verdenssyn, så lad mig analysere lidt hvad der ligger i begrebet landsforræder:

Uddrag fra straffeloven:
Straffelovens landsforræderiparagraf
Den omfattende §102 i Straffeloven omhandler landsforræderi:
Den, som under krig eller besættelse yder fjenden bistand ved råd eller dåd eller til fremme af fjendtlig interesse svækker den danske stats eller dens forbundsfælles kampdygtighed, straffes med fængsel indtil 16 år.

1. For at være landsforrædder skal landet således være i krig eller under besættelse. Og vi er skam også under besættelse hvis man tager paranoide Søren-Krarup-briller på. Der er jo 200.000 muslimer i Danmark, alle bevæbnede til tænderne og en del af fjendens hær.
2. Vi er jo også i krig. Vi er i krig mod terror, for nu at citere mr. Bush. Og så er det klart at med den tankegang, så er enhver støtte til hvad Bush og Fogh nu tilfældigvis definerer som terror(Greenpeace, muslimer, venstrefløjen, whatever) jo landsforræderi.
Det holder naturligvis ikke juridisk hvor krig er noget noget mere alvorligt. Således kan man kun gå i krig hvis man "erklærer krig" og det har den nuværende regering hvis kun gjort mod Irak.
3. Nogle sindsvage personer har udvidet begreberne. Nu er vi i krig mod islamister, hvilket de har defineret som enhver muslim der ikke tager afstand fra udemokratiske metoder. Så hvis man forsvarer disse menneskers rettigheder, ja måske hæver sig op og fordømmer tortur mod disse, så er man igen landsforræder.

Med disse briller er jeg altså landsforræder. Og endda en stolt en af slagsen. For jeg mener det er når lederne stiller sig op og begynder at finde imaginære fjender, og når deres bøvede bølle-venner gør det beskidte arbejde, at en ægte idealist siger fra og viser røv. Jeg vil sgu ikke acceptere at "krigen" mod terror går udover uskyldige mennesker. Jeg vil ikke være med til at "krigen" mod terror gør menneskerettigheder til noget man skal være kristen og hvid for at have. Og jeg vil ikke være med til at en altovervejende fredelig gruppe mennesker i samfundet bliver gjort til prûgelknappe, så højrefløjen kan få flertal og fred til at gennemføre skattelettelser.

Så ja, kald mig bare en landsforræder. En stolt en af slagsens.

link til den fine udnævnelse