fredag, maj 26, 2006

Henning læser avis!

Da jeg startede med at blogge var det først og fremmest fordi jeg syntes den der på den danske blog-scene var en uhyggelig grad af inerti overfor de fremmedhadske blogs. Det vrimlede (og vrimler) med islamofobiske og fremmedhadske bloggere der havde mange læsere og som fyldte folk med løgn og fordomme, uden at der blev sagt fra. De venstreorienterede og mere liberale blogs var efter min mening alt for spæde og ignorede i høj grad de frembrusende nationalistiske blogs.

Derfor er det altid fedt når jeg finder andre blogs der går i kødet på de fremmedhadske blogs. Sidst var det "Henning læser avis", der revser minutbloggen. Jeg citerer (historien handler om at minutbloggen er forargede over at der er kommet en muslimsk borgmester i England) :

Transatlantic(fra minutblog) fornærmer ikke bare Leeds, han fornærmer hele Storbritanien, han tramper på den demokratiske arv han lige så højstemt som forvrøvlet påstår Leeds har forladt.

Derfor synes jeg ærlig talt Transatlantic skulle skamme sig. Denne lille latterlige kommentator har ingen som helst rimelig begrundelse for sin mistænkeliggørelse af Mr. Iqbal eller for sine tåbelige påstande om Leeds:

“I er nu ikke længere del af den demokratiske arv, som religionen Kristendommen har skabt - og efter reformationen forbedret”

Sikke noget gudsjammerligt vås! Transatlantic har kun et eneste motiv til sin idiotiske, ukristelige, anti-demokratiske og fremmedhadende tilsvining af Mr. Iqbal og af Leeds’ vælgerkorps: Mr. Iqbal er tilfældigvis muslim.


Nogle gange skal gudsjammerligt vås udstilles for det, det er, så en tak til Henning og hans avislæsning.

Link til henning læser avis