søndag, marts 05, 2006

racismen i den danske blogosfære..

I en af diskussionerne her på Mavepusteren hævdede jeg, at den meget besøgte blog Polemiken.net er racistisk i sine udtalelser. Jeg faldt lige over en meget klar racistisk udtalelse på bloggen som jeg vil dele med resten af verdenen. Nu er jeg ikke typen der anmelder folk til politiet, men det undrer mig det ikke er sket endnu for Polemiken.net.
Citat fra Polemiken.

"Det er dét, vi ser hele tiden og så igen.

Islamister - og muligvis 99,9 % af hele ummaen (alle muslimer i verden) - stod åbenbart bagest i køen, dengang selverkendelses-modulet blev delt ud af Gud/Allah or whoever. Logik-modulet fik de jo da heller ikke."

Så kan det vist ikke være mere racistisk, selvom der har sneget sig et lille "muligvis" ind i sætningen. Kan være Kimpo, sidens rabiate forkvinde kan mærke jorden under sig brænde.
Indsætter lige racismeparagraffen, så kan I jo dømme selv:

§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse,tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 2 år.
stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed
Med omfanget af den side, tror jeg sgu også vi kan få gang i stk. 2 her.

link til polemiken