lørdag, januar 07, 2006

uddrag fra artikel i JyllandsPosten..

Det er vist ikke nødvendigt med kommentarer:

Louise Frevert: »Der er ikke nogen sag«
JP København 7. januar 2006, 8. sektion, side 6
Af LAURITS NANSEN
Louise Frevert, hvordan har du det med, at Statsadvokaten ikke vil rejse en straffesag?

»Jeg havde forventet, at udgangen ville blive sådan. Men jeg har haft det forfærdeligt. Jeg regner med, at folk nu kanforstå, at jeg havde ret. Derfor er det så dejligt.«

Du har også lagt navn til valghæftet Kort og Godt.

»Nu skal du høre, der er slet ingen problemer i noget som helst.«

I hæftet står der, at herboende muslimer er ved at overtage magten. Mener du det?

»Nu skal jeg fortælle dig én ting. Denne sag er uddebateret, og jeg gider ikke at kommentere noget som helst. Jeg har ikke overtrådt nogen som helst lov. Der er tegnet en streg i sandet «

Men du har skrevet Kort og godt" ?

»Jeg vil slet ikke diskutere mere. Jeg starter på en frisk. Jeg har fået en så god nyhed i dag, og I bliver ved at cyklerundt og savle i det her.«

Diskriminationscenteret sender sagen videre til FN's klagekomité for racediskrimination. Hvordan forholder du dig til det?

»Lad dem gå videre med det. Det varer sikkert heller ikke længe, før jeg bliver beskyldt for at stå bag 11. september. Nu mådet stoppe. Der er en sygelighed, som er kommet over landet. Vi må jo ikke længere sige noget som helst.

Jeg er blot interesseret i, om du har skrevet hæftet Kort og Godt.

»Der er sikkert mange, der er interesseret i mange forskellige ting. I bliver ved at tæske rundt i noget, der ikke eksisterer.«

Men hæftet eksisterer vel?

»Der eksisterer slet ikke nogen sag. Jeg tror, at vi skal stoppe her og være glade for, at vi har ytringsfrihed i Danmark ogvære glade for, at vi kan have vores egne synspunkter.