mandag, januar 02, 2006

mig og douglas

forestil dig at du havde en helt vild god ven. I kunne snakke om alt, og den her fyr forstod dig helt igennem og kunne på ekstraordinær vis, sætte ord på mange af de følelser som du havde. Genial fyr, helt igennem, sjov, eftertænksom, lidt depri - men på den fede måde.
Forestil dig så at du aldrig kunne kommunikere noget til ham. Den eneste måde du kunne kommunikere var når han sendte lange bøger til dig, med alle hans tanker og ideer, der alle var gode, tenderende til det geniale.
Sådan har jeg det med forfatteren Douglas Coupland. Det er ikke sikkert du kender ham, men han er manden bag begrebet Generation X, og meget mere. Han har skrevet ca. 10 bøger, der alle står op min reol herhjemme, og som jeg har læst mindst 3 gange. Nogle, såsom Mikroslaver ca. 50 gange. Det er fede bøger, og de er helt geniale når jeg er nede eller depri, for han kan bare det der med at smålivsfilosofere.
Lige for tiden er jeg igang med den allernyeste bog fra ham, "Eleanor Rigby" og endnu engang er der direkte kommunikation på den fede måde.



Hvis du ikke kender Douglas Coupland er her et link til nogle af hans noveller, der ligger på nettet. Enjoy!