fredag, december 02, 2005

otte komma ni

Det bliver mere og mere skræmmende. Og jeg ved ikke om det er mest skræmmende er det danske skolesystem, eller om det er mig. Men det er et uomtvisteligt faktum at mine karakterer altid ligger på akkurat samme niveau. Jeg er og bliver 8.9 drengen.

Beviser? Mit snit i folkeskolen var 8.9. Ganske fint, ikke imponerende, men nok til at komme i gymnasiet. Her regnede jeg naturligvis med at de nu faldt et par grader, som lærerne havde sagt, men de holdte niveauet, ja steg faktisk lidt, men en elendig idrætkarakter (sigh!) gav et snit på studentereksamensbeviset på, ja 8.9.
Her blev min mistanke naturligvis vakt, hvad dælen var det for noget? Anyway, jeg startede først på lærerstudiet, så Statskundskab (kvote 2 hvis I undrer jer) og her måtte de da gå ned af. Det krævede trods alt 9 komma et eller andet højt at komme ind. Men nej, det holde og da bachloren kom i hus var det med imponerede (?!?) 8.9 i snit.
Hmm..en tendens viser sig. Besluttede mig til at skrive specialet med det samme, så var det da af vejen, og det endte naturligvis med et nital. Hvad ellers?
Så skulle der ske noget helt, helt nyt og jeg startede på datalogi. Karakterene røg op og ned, og der var kun få nitaller.
Og så skete det så her fornyligt, da jeg fandt ud af at jeg kun manglede tre eksaminer, at jeg satte mig ned og beregnede mit snit på overdelen, indtil nu.
8.944444...

Tre eksamener tilbage. Væddemål om at mit snit bliver alt andet en 8.9 modtages gerne...