lørdag, december 17, 2005

den indre svinehund

Imorges faldt over en leder i Berlingske Tidende i dag, hvor Dansk Folkeparti og dets indflydelse på regeringen blev diskuteret. Konklusionen var klar, vi skal være glad for at DF eksisterer, det kunne være meget være, vi kunne have en Front National som i Frankrig, eller et anden udemokratiske eller facistisk parti. Desuden er Venstre og de Konservative altid gode til at sige fra, når DF kom med racistiske kommentarer, så det er bare fino.

Jeg var ikke helt overbevist, men med lederen i tankerne tog jeg ned på Fisketorvet her i København for at hente de sidste julegaver. Der var proppet, så det var svært at komme frem. Foran mig stod et blond ægtepar, fyren var stor og skallet og de havde to børn i barnevogn. Foran dem stod en mørk kvinde med tørklæde og ligeså mange børn i barnevogn. Ingen kunne komme nogen vegne. Til sidst bliver det for meget for den skallede far, og han udbryder højt og forarget:"Ja vi kan jo ligeså godt vænne os til det, de indvandrer tror sgu de ejer det hele!".
Jeg kiggede mig omkring, ingen kommenterede det, alle havde travlt med deres eget.
Lidt senere stod det blonde par foran min kæreste og jeg, og jeg udbrød. "Det var da utroligt, de danskere, de tror sgu de ejer det hele!", og gik forbi. Jeg nåede lige at høre skaldepanden sige "Spasser", inden vi nåede ud i den friske luft.

Nej, Berlingske Tidende, jeg tror ikke vi er heldige sluppet med DF, jeg tror vi har fået den værste af alle verdener! Nemlig en langsom legitimering af racistiske udtalelser og indirekte diskriminering af folk fra andre lande. Dansk Folkeparti er indtil videre et lovligt parti, ganske vist, men det går også ind for at afskaffe racismeparagrafen, dvs. de vil have retten til at forhåne folk af anden hudfarve og religion. De vil kun had til det fremmede, og da enhver befolkning har et potentiel etnisk udrensning i generne, ja så kan jeg kun sige fra, og råbe op inden det bliver alt, alt for sent.

Håber du gør det samme.

Link til lederen i berlinske tidende, det virker dog kun d. 17 dec