mandag, februar 27, 2006

nostalgitrip



Har lige bestilt Dragonlance: Krønikkerne og Dragonlance: Legender på engelsk via amazon.co.uk. Hver af disse serier har 3 dele, og jeg har købt dem i hardback med forfatternes Margreth Weis og Tracy Hickmans kommentar. Genialt
Det var disse bøger der introducerede mig til fantasy og hele rollespilsverdenen. Det var de første bøger der koblede sig direkte på et rollespil og jeg har smuglæst dem siden, og de holder stadigvæk!

Ifølge Wizard of the Coast(WoC) hjemmeside begyndte serien i 1984, i det hedengangne rollespilsfirma TSR. Dette blev senere opkøbt af de onde magicfolk fra (WoC), men siden den første bog i Dragons of Autumn Twilight, i krønikke serien er der kommet 120(!) bøger om Dragonlance universet, der har solgt i millioner af eksemplarer.

Så nu skal jeg snart hjem og læse om den forvirrede helt Tanis Half-Elven, den dumme kriger Caramon Majere, den snedige mager Raistlin Majere, den ridderlige Sturm Brightblade, den tyvagtige Tasslehoff Burrfoot, den smukke Tika Waylan og den sure dværg Flint Fireforge.
Tolkien og Harry Potter go home, siger jeg bare :o)

link til wiki om Dragonlance