mandag, februar 06, 2006

en gang til...

ja..skrev dette i oktober, men da der åbenbart er nogle der har problemer med at forstå min holdning til de dersens tegninger, prøver jeg lige igen:

Ja Jyllands-Posten er kommet i vælten efter offentliggørelsen af de tolv billeder af Mohammed, muslimernes profet. Avisen selv fortjener efter min mening ikke megen opmærksomhed. På dens læserbrevs spalter huserer nogle af landets største svin/racister der kan gå på to ben og det er ikke et kønt syn.
Derfor kan jeg godt forstå de muslimer der føler sig oprørte over de satiriske tegninger af Mohammed, det er lidt ligesom hvis det var i den danske forenings nyhedsbrev tegningerne blev vist. Eller på Polemiken.dk.
På den anden side, så er jeg absolut skeptisk overfor alt hvad der hedder religion og mener at Life of Brian er en af de skarpeste og fedeste film der findes. Men baggrunden for Life of Brian er jo også nogle geniale engelske komikere, der aldrig har udtalt sig racistisk eller på nogen måde diskrimineret folk udfra deres hudfarve eller religion.
Så det er derfor jeg er i syv sind angående hele tumulten. Jeg forstår godt muslimerne er sure på Jyllandsposten - det er der sgu masser af årsager til, men samtidig syntes jeg det er fedt at nogle folk angriber og udsætter religioner for satire og humor.
Derfor skal diverse komikere i Danmark og udlandet opfordres til at følge op på sagen og få pillet lidt ved selvhøjtideligheden ved Islam. Og samtidigt skal alle de racister der boltrer sig i mediernes spotlys have nogle sproglige mavepustere. Fanme.